Thursday 15 January 2009

å andra sidan


00005 Originally uploaded by fisfia

Så sitter jag på soffan och tänker: nu ska jag skriva något annat än en kärlekstext. Du ligger i sängen och sover och det är hopplöst. En hel lovsång till ditt sätt att andas. Jag har satt mig på andra sidan bokhyllan och ser dig inte, men jag hör dig och det är nog. Nog för att det ska klia och dra i mig efter att gå tillbaks. Nog för att jag ska luta huvudet på sned, hela kroppen på sned för en skymt av dig. Jag ser täcket välva sig över ditt ben och det känns tryggt. Här sitter jag och Lennart och väntar. Mer och mer börjar vi likna varann. Jag vill också stjäla dina kläder för att lukta på dem. Du luktar så gott. Jag vill översätta mig själv till din doft. Då skulle jag jämt vara nära, ganska nära, till förväxling nära. Fast å andra sidan skulle du kanske inte få så mycket ut av mig. Personligen. Och tung skulle jag bli, hela jag översatt till doft. De skulle alla känna den: dig/mig. Undra vad det var du bar runt på.

No comments:

Post a Comment